1 - بازدیدهای نگهداری پیشگیرانه نادیده گرفته شده است

یک نشانه بالقوه مبنی بر اینکه زمان تعویض باتری یو پی اس شما فرا رسیده است این است که تعمیر و نگهداری پیشگیرانه روتین دستگاه را انجام نداده اید. مطمئن شوید که آن واحدها را به محض اینکه بتوانید تأیید کنید که طبق انتظار عمل می کنند، آزمایش کنید. تعمیر و نگهداری معمولی می تواند از بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری کند و اطمینان دهد که UPS شما در زمان بیشترین نیاز برای محافظت از تجهیزات شما در آنجا خواهد بود. ما این خدمات را ارائه می دهیم. برای برنامه ریزی بازدید از تعمیر و نگهداری امروز با ما تماس بگیرید.

2 - باتری ها عملکرد عجیبی دارند یا ولتاژ بدی را نشان می دهند

در طول چرخه‌های تعمیر و نگهداری و آزمایش آمادگی در برابر بلایا، اگر UPS ولتاژ متناقض را نشان داد یا رفتار غیرمنتظره‌ای داشت، مطمئن شوید که باتری مقصر نیست. آزمایش باتری در صورت آزمایش توسط تکنسین، مقادیر امپدانس یا مقاومت را علاوه بر قرائت ولتاژ نشان می دهد. بیشتر سیستم‌های یو پی اس خودآزمایی امپدانس و مقاومت را انجام نمی‌دهند، بنابراین حتماً این را در چرخه‌های تست خود بگنجانید. Alber Battery Monitoring می تواند به اطمینان از عملکرد بهینه باتری UPS شما در زمانی که زمان بیشترین اهمیت را دارد کمک کند.

3 - یو پی اس در محیط گرم قرار دارد

گرما می تواند عمر باتری یو پی اس را به شدت کاهش دهد. یک دوره طولانی دمای بالای 80 درجه فارنهایت می تواند عمر باتری و همچنین طول عمر کلی تجهیزات فناوری شما را تا حد زیادی کاهش دهد. اگر مکانی که تجهیزات یو پی اس شما در آن قرار دارد به طور مداوم بالای 80 درجه است، توصیه می کنیم در اسرع وقت تجهیزات مدیریت حرارتی و خنک کننده را اجرا کنید. علاوه بر این، آزمایش باتری را انجام دهید یا از یکی از تکنسین های خدمات ما درخواست بازدید از تعمیر و نگهداری پیشگیرانه کنید تا مطمئن شوید عمر باتری کاهش نیافته است. به طول عمر باتری مورد انتظار 3 تا 5 سال از یک UPS که در یک مرکز گرم کار می کند، اعتماد نکنید.

4- زمان کارکرد باتری یا ظرفیت بار کافی نیست

مشابه بارگذاری بیش از حد پورت های برق مورد نظر بر روی دستگاه به دلیل رشد فناوری، امکان افزایش بیش از حد ظرفیت بار UPS نیز وجود دارد. این زمانی اتفاق می‌افتد که نیازهای مصرف برق سیستم‌های جدید یا اضافی که از UPS در رک انرژی می‌گیرند بیش از حد نیاز دارند. اطمینان حاصل کنید که مصرف برق خود را در رابطه با نیازهای زمان کار خود بررسی کنید و نوع UPS یا باتری خود را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید. در صورتی که از دو واحد UPS به صورت افزونگی استفاده می کنید یا اگر تجهیزات خود را هم از برق خانگی و هم از برق UPS تغذیه می کنید، حتماً از PDU های نظارت شده یا اندازه گیری شده برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد UPS در هنگام قطع برق استفاده کنید.

5 - صرفه جویی در انرژی و پایداری محیط زیست

یک نکته اضافی مربوط به ظهور باتری های جدید مبتنی بر لیتیوم است. اگر هنوز از واحدهای مبتنی بر اسید سرب استفاده می‌کنید، برای کمک به محیط زیست، بهبود پایداری و ردپای کربن و همچنین دریافت زمان‌های کار بالاتر، عمر باتری طولانی‌تر و بازگشت سرمایه‌تان، آن‌ها را با لیتیوم جایگزین کنید. در اینجا درباره باتری های لیتیومی ما بیشتر بدانید. سیستم‌های UPS مدرن و باتری‌های لیتیومی برای محافظت از برق در مرکز داده یا کمد شبکه شما، تغییر دهنده بازی هستند.

در اینجا شما آن را دارید، 5 نشانه زمان تعویض یو پی اس یا باتری های آن است. اگر زمان تعویض واحدهای خود فرا رسیده است، مطمئن شوید که باتری های بد را به درستی دور بیندازید یا بازیافت کنید. نگهداری و آزمایش منظم برای فعال نگه داشتن زیرساخت شما ضروری است. فقط کورکورانه به تجهیزات خود اعتماد نکنید، مرتباً بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که در هنگام فاجعه یا حملات غیرمنتظره آماده هستید.

منبع : پویان باطری